mBank logo


ARCUS dostarczy grupie mBank prawie półtora tysiąca drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych Kyocera oraz nowoczesne systemy zarządzania dokumentami myQ i KMNet.

W środę 13 grudnia 2017 roku ARCUS S.A. zawarł umowę z grupą mBank – wiodącym podmiotem na rynku mobilnych usług bankowych. Kontrakt dotyczy zapewnienia obsługi w takich obszarach jak wdrożenie i utrzymanie platformy wydruku, kopiowanie, skanowanie oraz faksowanie. W ramach umowy spółka ARCUS zaprojektuje, dostarczy oraz zainstaluje kompleksową platformę wydruku, w skład której wejdą systemy do zarządzania oraz 1415 urządzeń drukujących i kopiujących firmy Kyocera.

Wśród oprogramowania znajdzie się system myQ, który odpowiada za zarządzanie procesem przetwarzania dokumentów (drukowanie, kopiowanie, skanowanie oraz zarządzanie użytkownikami i ich uprawnieniami). Drugą aplikacją będzie KMNet, który odpowiada za zarządzanie infrastrukturą sprzętową.

ARCUS dostarczy także sześć grup sprzętowych firmy Kyocera. Będą nimi monochromatyczne drukarki laserowe Kyocera P3055dn, monochromatyczne urządzenia wielofunkcyjne (MFP) A4 Kyocera M3040idn, monochromatyczne urządzenia wielofunkcyjne (MFP) A4 Kyocera M3550idn, kolorowe urządzenia wielofunkcyjne (MFP) A4 Kyocera TASKalfa 356ci, monochromatyczne urządzenia wielofunkcyjne (MFP) A3 Kyocera TASKalfa 4002i oraz kolorowe urządzenia wielofunkcyjne (MFP) A3 Kyocera TASKalfa 4052ci.

Ponadto świadczyć będziemy kompleksowe usługi utrzymania zintegrowanej platformy poprzez obsługę serwisową oraz dostarczać materiały eksploatacyjne, co zapewni ciągłość pracy dostarczonego systemu.

Zawarty kontrakt jest kolejnym kontraktem z mBankiem, po umowie z 2010 roku, która obejmowała m.in. audyt, dostawę urządzeń wielofunkcyjnych, konfigurację i testy oprogramowania, szkolenie, rozbudowę systemu, nadzór oraz serwis gwarancyjny i dostawy tonerów.

Grupa mBank po pierwszym kwartale współpracy z ARCUS S.A. w 2010 roku odnotowała niższe koszty druku o około 25%. Dodatkowymi atutami wynikającymi z wdrożenia kompleksowego oprogramowania była optymalizacja procesów produkcji, obiegu i archiwizowania dokumentów, uproszczenie procesu rozliczania kosztów druku, precyzyjne raportowanie, zdalne monitorowanie stanu urządzeń, wzrost efektywności, skuteczności i szybkości pracy, szybsze skanowanie, analiza ilości produkowanych dokumentów oraz możliwość analizowania poziomu eksploatacji urządzeń.