Karta spółki na GPWGrupa Arcus FacebookGrupa Arcus Google+Profil Grupa Arcus LinkedIn

Newsweek o Przemyśle 4.0 na przykładzie usługi Arcus Kyocera Zeccer

-A +A
logo Newsweek

Tygodnik Newsweek szeroko omawia czwartą rewolucję przemysłową w artykule pt. „Cyfrowa Arkadia”. Przykładem ilustrującym ekonomię współdzielenia jest usługa Arcus Kyocera Zeccer, zaś o nowych trendach mówi Michał Czeredys, prezes Arcus SA.

Nowa fala industrializacji oznacza przejście od standaryzacji do współczesnej hiperspecjalizacji. Umożliwiają to technologie leżące u podstaw Industry 4.0 - czwartej rewolucji przemysłowej, która polega na integracji systemów cyfrowych i fizycznych. Nowy trend bezpowrotnie zmienia każdy sektor gospodarki, nie tylko produkcję, ale także usługi. Technologiczna tendencja nie dotyczy jedynie linii produkcyjnej, jest przede wszystkim częścią gospodarki wrażeń i usług na żądanie, którą najlepiej opisują hasła „używaj zamiast mieć” i „pożycz zamiast kupować”.

Zmianie społecznej mentalności przewodzą serwisy typu Netflix czy HBO GO. Cytowany w tekście Michał Czeredys, prezes Arcus SA, wskazuje, że zwyczaje konsumenckie chętnie przenoszone są do pracy i biznesu, dzięki czemu firmy nie ulegają pokusie obrastania w auta flotowe i sprzęt elektroniczny. - Całkiem niedawno przedmiotem naszej dumy były domowe półki uginające się pod ciężarem drogich filmów na Blu-ray. Dziś dostęp do interesujących nas tytułów zapewniają platformy video on demand. Powoli posiadanie przestaje być miernikiem statusu, modne zaś staje się użytkowanie - mówi Newsweekowi prezes Arcusa.

Tygodnik przytacza usługę druku samoobsługowego Arcus Kyocera Zeccer jako przykład ekonomii współdzielenia i przypomina, że można z niej skorzystać w kilkunastu miastach Polski, głównie w ośrodkach akademickich, centrach biznesowych, bibliotekach, galeriach handlowych i na lotniskach - Stoją tam wielofunkcyjne urządzenia pozwalające drukować, skanować oraz kopiować dokumenty. Wystarczy wysłać załącznik na adres maszyny (…), należność można uiścić kartą, płatnościami online, SMS-em czy Blikiem – wyjaśnia Newsweek.