Karta spółki na GPWGrupa Arcus FacebookGrupa Arcus Google+Profil Grupa Arcus LinkedIn

Rozwiązanie Managed Document Services zwiększyło oszczędności firmy Danone

-A +A
Logo firmy Danone

"Danone liczy oszczędności"

Już ponad trzy lata urządzenia dostarczone przez Arcuspracują u światowego lidera w branży spożywczej Danone. Urządzenia pozwalają zaoszczędzić koncernowi blisko pół miliona złotych w ciągu pięcioletniego kontraktu z Arcusem. Przed rozpoczęciem współpracy z firmą Arcus, jednym z największych na polskim rynku dostawców zintegrowanych systemów zarządzania dokumentem, w Danone istniała zróżnicowana flota urządzeń biurowych.

W ramach umowy Arcus dostarczył ponad 100 urządzeń wielofunkcyjnych i drukarek wraz z systemem MyQ, gwarantującym bezpieczeństwo wydruków i pełną kontrolę kosztów. Urządzenia użytkowane są w spółkach: Danone Polska, Nutricia Polska, Nutricia Zakłady Produkcyjne, Żywiec Zdrój oraz Womir-SPA. Łącznie Arcus świadczy usługi w ponad 25 oddziałach Danone na terenie kraju. Zaproponowane przez Arcusa rozwiązania były także wdrażane w pozostałych spółkach Grupy Danone w Europie Centralnej.

W ramach współpracy Arcus zapewnia również usługi serwisowe i materiały eksploatacyjne dla wszystkich oddziałów Grupy Danone w Polsce. Łącznie z systemu korzysta ponad 1,8 tysiąca użytkowników. Realizują oni miesięcznie ponad pół miliona stron wydruków.

Dzięki Arcusowi Danone ujednolicił urządzenia, co bardzo ułatwia ich użytkowanie – w przypadku zmiany miejsca wydruku nie ma potrzeby dodatkowych szkoleń dla pracowników. Nowe rozwiązanie zwiększyło dostępność urządzeń drukujących poprzez  wydruk podążający dostępny  dzięki system  MyQ i możliwość odebrania wydruku na dowolnej drukarce. Zmiany ułatwiły również pracę administratorów systemu i umożliwiły obniżenie średnich kosztów wydruku. Wdrożone przez Arcusa urządzenia Kyocera charakteryzują się także zwiększoną trwałością i żywotnością, dzięki zastosowaniu technologii Kyocera ECOSYS, Dlatego wymiana drukarek wpisuje się w politykę CSR Grupy Danone, dla której działania proekologiczne i troska o środowisko są niezwykle istotne. 

dsp.

Adam Koselnik, Specjalista ds. projektów IT CE w Danone Polska

Od trzech lat mamy w Danone nowoczesny system pozwalający efektywnie zarządzać urządzeniami biurowymi i ograniczać koszty pracy. Efektywność i oszczędności nie są w naszym przypadku bez znaczenia, jeśli uświadomimy sobie, że w Danone z urządzeń biurowych korzysta ponad 1400 osób. Zanim zdecydowaliśmy się na nowy system urządzeń biurowych, pracowały dla nas urządzenia z różnym rodowodem. Jedne były kupowane, inne leasingowane. Rozwiązanie to było czasochłonne i nieefektywne kosztowo w przypadku awarii czy nawet zakupu bieżących materiałów eksploatacyjnych .

Tak było do początku roku 2011, kiedy wdrożyliśmy nowy system. Pozwolił on przede wszystkim ograniczyć liczbę urządzeń i zarządzać nimi centralnie z uwzględnieniem jednolitego serwisu, zarówno w przypadku ewentualnych awarii, jak i zakupu materiałów eksploatacyjnych. Wdrożenie przyniosło duże oszczędności. Danone płaci za wynajem urządzeń i ponosi koszty wydruków, zatem nie ponosi kosztów tonerów i serwisu, które wliczone są w koszt druku. Kontrakt wiąże nas z tym systemem na pięć lat. Szacujemy, że pomoże nam on zaoszczędzić około stu tysięcy złotych rocznie. Dodatkowo nasi użytkownicy zyskali możliwość swobodnego korzystania ze wszystkich urządzeń drukujących znajdujących się w biurze. Dzięki wprowadzeniu opcji wydruku podążającego, w przypadku awarii jednego z urządzeń pracownik może podejść do innego sprawnego urządzenia i wykonać wydruk lub kopie dokumentów. Co więcęj, do tej pory nie mieliśmy pełnego obrazu, ile nasi pracownicy drukują i jak wygląda system kontroli kosztów drukowania.

Obecnie dzięki autoryzacji poprzez karty dostępowe i kody pin możemy właściwie zarządzać pracą urządzeń biurowych, ale też związanymi z nią kosztami. Wdrożony system w pełni spełnia nasze oczekiwania. Przed jego instalacją dokładnie określiliśmy nasze wymagania, a wyłoniony w ramach przetargu dostawca zaoferował nam system optymalny kosztowo.

Źródło: "Rzeczpospolita", 3.09.2014. "Oszczędne zarządzanie w firmie i instytucji".