Portal Manager24.pl opublikował wywiad z Bogdanem Kwiatkowskim, dyrektorem sprzedaży T-matic Systems, spółki należącej do Grupy Arcus. W materiale Bogdan Kwiatkowski wskazuje trendy, które są ważne na rynku IT, wyjaśnia też w jaki sposób telematyka, a zwłaszcza monitoring floty pozwala obniżać koszty prowadzenia przedsiębiorstw.
Z materiału opublikowanego przez Manager24.pl możemy się dowiedzieć, że praca na stanowiskach sprzedażowych w sektorze IT wymaga bardzo głębokiej inżynierskiej wiedzy o produkcie. Klient oczekuje odpowiedzi na wiele bardzo fachowych pytań.
Według Bogdana Kwiatkowskiego z T-matic Systems klienci są coraz lepiej wyedukowani, a ich oczekiwania względem dostawców usług są coraz wyższe. W firmach, które nie nadążają za zmianami technologicznymi sprzedawcy muszą najpierw podzielić się z klientem wiedzą. Coraz częściej nabywcy nie kupują gotowego produktu, ale przystosowaną do ich potrzeb usługę, która jest np. realizowana w modelu cloud computing, czyli np. w ramach comiesięcznego abonamentu.
Jak możemy dowiedzieć się z wywiadu monitoring floty to tylko jedno z wielu zastosowań telematyki. Firma T-matic Systems oferuje też inteligentne liczniki energii, wodomierze i gazomierze. Segment telematyki dynamicznie rozwija się, ponieważ pozwala na bardzo dokładne opomiarowanie procesów w firmach i wprowadzanie oszczędności. Dzięki monitoringowi floty spadają przebiegi samochodów i maleje zużycie paliwa. Telematyka poprawia też bezpieczeństwo – monitorowany pojazd można łatwo zlokalizować, system może sygnalizować kłopoty, jeżeli samochód np. zboczy z zaplanowanej trasy.
M.in. z tego powodu rynek monitoringu pojazdów dynamicznie rośnie – w 2014 roku w Europie działało 4,4 mln takich systemów. Ubiegłoroczne prognozy zakładały, że do 2018 r. ich liczba osiągnie 5,9 mln. Dlatego na rynek telematyki samochodowej coraz mocniej wchodzą producenci samochodów. Mogą oni w tym obszarze oferować systemy głęboko zintegrowane z pozostałymi podzespołami samochodu i związane z tym dodatkowe usługi, które pozwalają zwiększać marżę producenta. To szczególnie ważne w przypadku pojazdów ciężarowych, w których szczególny nacisk kładzie się na kontrolę ich stanu i niezawodności.
Pełna treść artykułu: Manager24.