Tygodnik Gazeta Finansowa opublikował artykuł o tym jak tani druk może służyć w pomaganiu innym. Dzięki mądremu zarządzaniu drukiem organizator Akcji „Szlachetna Paczka” mógł zmniejszyć koszty wydruku o 1/3, co pozwoliło na przekazanie większych środków potrzebującym.
Podczas tegorocznej edycji „Szlachetnej Paczki” firma Arcus pomogła fundacji Wiosna zoptymalizować druk pracowników. 12 drukarek różnych producentów zostało zastąpionych trzema maszynami firmy Kyocera. Koszt tonerów używanych w Fundacji spadł o połowę, a specjalistyczne oprogramowanie pozwoliło ograniczyć zbędne wydruki. Całkowite koszty druku w fundacji spadły o 1/3.
Ograniczanie kosztów administracyjnych oraz biurowych, takich jak np. druk, w organizacjach pozarządowych jest szczególnie istotne. Im mniejsze koszty funkcjonowania, tym więcej środków na pomoc potrzebującym.
Michał Gembal, dyrektor marketingu grupy Arcus wskazał, że pomoc przy Szlachetnej paczce byłą bardzo ważna dla firmy. Inicjatywa ks. Stryczka zauważa przede wszystkim drugiego człowieka w niesionej pomocy i uczy mentalności „wędkarza” z dylematu „ryby i wędki”.
Dzięki inicjatywie Fundacji Wiosna pomoc o wartości 40 mln zł otrzymało od 2014 r. 20 tys. rodzin. To jedna z największych akcji charytatywnych w Polsce. W ramach akcji darczyńcy przygotowują paczki, odpowiadające na konkretne potrzeby osób żyjących w niezawinionej biedzie, czyli takich, które znalazły się w trudnej sytuacji z powodów niezależnych od siebie. Do projektu włączane są m.in. osoby starsze i samotne, rodziny wielodzietne, dotknięte chorobą lub niepełnosprawnością, samotni rodzice oraz ci, których spotkało nieszczęście. Stowarzyszenie WIOSNA to polska organizacja charytatywna, powstała w Krakowie w 2001 roku. Założycielem i prezesem Stowarzyszenia jest ks. Jacek Stryczek.
Arcus posiada certyfikat przynależności do Drużyny SZLACHETNEJ PACZKI ze względu na współpracę ze Stowarzyszeniem WIOSNA – organizatorem akcji.