Marek Laskowski, dyrektor IT w Kancelarii Domański Zakrzewski Palinka, wypowiada się dla Rzeczpospolitej w artykule „Zarządzanie dokumentem w dobie pandemii” o optymalizacji obszaru druku oraz zarządzaniu dokumentami w pracy zdalnej.
Optymalizacja środowiska druku w kancelarii DZP
W artykule znajdujemy opis obszaru druku w kancelarii przed wdrożeniem systemowego rozwiązania. Różnego typu drukarki, wielu producentów. Każdą obsługuje inna ekipa serwisowa. I do każdej oczywiście potrzebne inne materiały eksploatacyjne. A na dodatek jakże często okazuje się, że w tej, z której pilnie potrzebujemy skorzystać, toner właśnie się skończył, a został zamówiony nowy – ale do urządzenia innego typu, które stoi w sąsiednim pomieszczeniu. Brzmi znajomo? Tak ciągle wygląda codzienność w bardzo wielu organizacjach. Tak też było kiedyś w biurach kancelarii DZP.
– Jeśli chodzi o koszty, to obliczyliśmy – i to się potem potwierdziło w praktyce – że dużo efektywniejszy kosztowo będzie dla nas model „kupienia” środowiska wydruku jako usługi. Czyli mówiąc wprost, chodziło o przerzucenie odpowiedzialności za utrzymanie sprawności tego środowiska i jego dostępności na dostawcę takiej usługi – opowiada Marek Laskowski, dyrektor IT w kancelarii DZP.
Kancelaria zrobiła więc rozeznanie na rynku. – Oferta Arcusa i Kyocery okazała się najlepsza. Arcus jest firmą, która znajduje się wśród liderów polskiego rynku w tym obszarze. Dodatkowo dostarcza rozwiązania Kyocery, które również są absolutnie numerem 1, jeśli chodzi o wysoko wymagające, wysokowydajne i wysokosprawne środowisko wydruku – stwierdza Marek Laskowski.
Wsparcie w pracy zdalnej
W artykule znajdujemy potwierdzenie, że rozwiązania Arcusa i Kyocery znakomicie sprawdzają się także w wymuszonej przez pandemię sytuacji pracy z domu czy też pracy w modelu mieszanym. Obecnie niektórzy klienci mają także w domach zainstalowane firmowe drukarki, które są zintegrowane z siecią firmową i zapewniają ten sam poziom bezpieczeństwa.
– Rozwiązania oferowane przez Arcusa sprawiają, że można także kontynuować pracę na telefonie lub laptopie choćby w taksówce. I z dowolnego miejsca i urządzenia wysyłać dokumenty do druku. A wydrukować je, korzystając z dowolnego urządzenia działającego w firmowej sieci. Łączymy dane w chmurze. Serwisujemy pracę zdalną. Jest to standard – akcentuje Łukasz Rumowski, dyrektor Działu Rozwoju Produktu w Arcus S.A.
Redakcja Rzeczpospolitej podkreśla, że otwarcie na potrzeby klienta dotyczy także np. zamawiania tonerów. Oprócz tego, że urządzenia mogą mieć zaprogramowany poziom tonera, przy którym same wysyłają sygnał o zbliżającej się konieczności wymiany tonera, to klient w każdej chwili może także toner zamówić. Na przykład przed weekendem, kiedy spodziewa się, że będzie musiał np. wydrukować kilkaset stron dokumentów, a obecny poziom tonera w drukarce wskazuje na to, że mogłoby go nie wystarczyć.
– Obecnie w tym naszym robieniu porządku w zarządzaniu dokumentem w kancelarii doszliśmy razem z naszym Klientem do perfekcji. Na tę chwilę uporządkowaliśmy wszystko, co się dało. I to działa. Oczywiście rozmawiamy i czekamy, w jakim kierunku możemy dalej iść razem. Ta droga się nie kończy. Jesteśmy razem z Kancelarią DZP przygotowani na kolejne wyzwania – podsumowuje Łukasz Rumowski.
Zwiększenie komfortu i bezpieczeństwa
– Pomocnymi biznesowymi sprawnościami, o które dbamy w Grupie Arcus są elastyczność, kreatywność i konsekwencja w działaniu. Dzięki nim jesteśmy w stanie budować długofalowe relacje z Klientami oparte na wzajemnym zaufaniu, które sprawdza się także w okresach trudnych, w tym m.in. w czasach których doświadczamy obecnie – komentuje Michał Czeredys, Prezes Zarządu Arcus S.A.
Następnie Michał Czeredys podsumowuje, że rozwiązanie Arcus Kyocera MDS powstało przy uwzględnieniu specyfiki poszczególnych branż: medycznej (Arcus MED), edukacyjnej (Arcus EDU), czy administracji (Arcus ADM). Prezes Arcus S.A. twierdzi, że w cyfryzacji działalności zarówno instytucji jak i przedsiębiorstw powinien towarzyszyć komfort dla użytkowników i administratorów, bezpieczeństwo danych biznesowych oraz racjonalna strategia w zakresie TCO, czyli całkowitych kosztów użytkowania.
Pełna treść artykułu: „Zarządzanie dokumentem w dobie pandemii”