W najnowszym wydaniu Pulsu Biznesu Michał Gembal dyrektor działu marketingu i PR w Arcus SA wypowiada się artykule “Czas kryzysu? Angażuj się i pokaż inicjatywę”. Ekspert Arcus rozwija opinię na temat zarządzania, kadr i wpływie na wizerunek firm w czasie kryzysu.
Jakie cechy umacniają pozycję zawodową w czasie pandemii?
“Pracownik zawsze powinien być sumienny, operatywny i oddany. Niemniej te cechy najważniejsze są w okresach, gdy zapadają ważne decyzje kadrowe” – mówi Michał Gembal. Według ekspertów energia, pomysłowość i lojalność to zestaw cech pożądanych w firmach osłabionych z powodu pandemii. Czego należy unikać? “Zepsuta reputacja szkodzi zawsze, ale najbardziej w czasie kryzysu.” – podkreśla Michał Gembal.
Ważna jest inicjatywa
“Nie ważne, jak bardzo ludzie się ze sobą nie zgadzają i kłócą, byle wszyscy strzelali do jednej bramki” – wyjaśnia Adam Bodziak, ekspert ds. public relations. Według niego ludzie odważni i z charakterem przejmują inicjatywę i to ona decyduje o tzw. zatrudnialności.