Michał Czeredys

Michał Czeredys udzielił wywiadu redakcji Business Magazine. Prezes Arcusa odpowiada na pytania dotyczące nowej strategii oraz ewolucji spółki, trendów w transformacji cyfrowej m.in. usług abonamentowych czy demokratyzacji IT. 

Trendy w nowym środowisku pracy

– Do najważniejszych trendów w środowisku zawodowym zaliczyłbym mobilność, pracę zdalną i hybrydową oraz demokratyzację IT – mówi Michał Czeredys. – Niebawem biznesem będzie rządzić pokolenie, które nie widzi sensu w nabywaniu i utrzymywaniu przedmiotów. Koncepcję sharing economy wdrożą na tak dużą skalę, że zatrze się granica między takimi pojęciami jak „praca” i „dom”, „prywatne” i służbowe” oraz „firmowe” i „wypożyczone”. Czy to rozsądnie mieć drukarkę, która przez większość czasu stoi bezczynna? Pora pomyśleć o optymalizacji kosztowej. Na rezygnacji z własności zyska też środowisko naturalne zgodnie z powiedzeniem „dziel się częściej, marnuj mniej” – podkreśla Prezes Arcusa.

Kompetencje cyfrowe a demokratyzacja IT

– Rozwiązaniem jest wspomniana przeze mnie demokratyzacja IT, przez którą należy rozumieć narzędzia samoobsługowe, czyli niewymagające wsparcia specjalistów od nowych technologii. – mówi Michał Czeredys. – Oczywiście każdy zatrudniony powinien mieć bodaj elementarne umiejętności cyfrowe. Problem w tym, że według Eurostatu Polska zajmuje dopiero 24. miejsce w Unii Europejskiej pod względem liczby osób z takimi kompetencjami. To ogromne wyzwanie dla pracodawców, któremu mogą jednak sprostać z pomocą dostawców. Przykładem jest nasza firma – czegokolwiek dotyczą nasze projekty wdrożeniowe: systemów ERP i CRM, sprzętu drukującego, obiegu dokumentów, zarządzania flotą, zawsze towarzyszą im szkolenia. Uczymy przyszłych użytkowników, jak korzystać z naszych produktów. W formułę abonamentu wpisana jest edukacja.

Bariery transformacji cyfrowej

Bariera mentalna niesie jednak także pozytywne efekty i często jest niezbędna jak szlaban na drodze, który nakazuje się zatrzymać. Lepsza chwila namysłu, zmierzenie się ze swoimi wątpliwościami niż bezmyślne rzucanie się na każdą technologiczną nowinkę. Transformację cyfrową trzeba przeprowadzać z głową, wybierając tylko te rozwiązania, które są nam w danym momencie absolutnie potrzebne, bo nadmiarowe zasoby to przytłaczający balast, coś w rodzaju ciężkiego i krępującego ruchy ekwipunku wojownika. Na świadomość tego, że transformacja cyfrowa jest koniecznością wpłynęła pandemia. Naszą ofertę dostosowaliśmy do trybu pracy hybrydowej oraz restrykcyjnych standardów sanitarnych w biurach, dynamicznie reagując na potrzeby Klientów. Doskonałym tego przykładem jest drukowanie i skanowanie mobilne lub autoryzacja za pomocą smartfona, bez konieczności dotykania panelu sterującego urządzenia wielofunkcyjnego.

Stały rozwój narzędzi cyfrowych do przetwarzania dokumentów

– Obecnie klient zdaje się coraz częściej mówić „nic o nas bez nas”. Jest on w pewnym sensie współautorem rozwiązań, z których korzysta. Nasi sprzedawcy, inżynierowie, programiści, doradcy i serwisanci nie działają w rynkowej próżni. Każdy kontakt przedstawicieli #ARCUSTEAM z użytkownikiem jest okazją do głębszego poznania specyfiki jego działalności i potrzeb – mówi Michał Czeredys, prezes Grupy Arcus.

 

Pełna treść artykułu: https://business-magazine.pl/artykul/35-letnia-kuznia-startupow