Logo Pulsu Biznesu


Maciej Czernaś wypowiedział się w artykule Pulsu Biznesu „Cyfryzacja, czyli człowiek jest najważniejszy”. Prezes spółki Arcus Systemy Informatyczne (SI) odpowiada na pytanie, co zrobić, by wdrożenie IT skończyło się sukcesem. 

Jak uniknąć wdrożeniowych błędów?

Według szacunków Gartnera od 55 do 75 proc. wszystkich wdrożeń ERP nie spełnia swoich założeń i celów.

– Wymaga to skoncentrowanego wysiłku, skutecznego komunikowania się i edukacji. Te elementy powinny występować przez cały cykl życia projektu, a nie tylko w miarę zbliżania się z wdrożeniem do mety – mówi Maciej Czernaś.

– Dostawca i odbiorca, wyznaczeni przez integratora fachowcy i przyszli użytkownicy systemu: menedżerowie, specjaliści, a nawet szeregowi pracownicy – wszyscy bez wyjątku powinni nadawać na tym samych falach, co eksponuje wagę czynnika psychologicznego przy takich inicjatywach – wskazuje prezes ASI.

Transparentność wobec Klienta

Mam tu oczywiście na myśli wzajemne zaufanie, otwartość na inne punkty widzenia, dobre intencje, dyplomację, życzliwość. Marcin Dąbrowski, który prowadził i nadzorował wdrożenia dla największych grup telekomunikacyjnych na świecie, dorzuca do tej listy odwagę, prawdomówność, niezamiatanie problemów pod dywan. „Bycie szczerym i transparentnym wobec klienta to najlepsza strategia działania! Tworzy ona kulturę skupienia się na pracy, faktach, rozwiązaniach. Pomaga w budowaniu uczciwej i długotrwałej relacji między firmami” – pisze ekspert w książce „Wieczne opóźnienie. Zarządzanie projektami IT”.

➡️ Pełna treść artykułu: https://www.pb.pl/cyfryzacja-czyli-czlowiek-jest-najwazniejszy-1168375