Na łamach „Pulsu Biznesu” ukazał się komentarz Łukasza Rumowskiego, Dyrektora Działu Rozwoju Produktu i Dyrektor IT w Arcus. Nasz ekspert radzi jak dobrze wybrać drukarkę do biura w małej firmie.
Według Łukasza Rumowskiego decydując się na kupno drukarki lub urządzenia wielofunkcyjnego warto zwrócić uwagę nie tylko na cenę zakupu, ale również na jej koszty użytkowania. W całym cyklu życia drukarki koszt jej zakupu wynosi tylko 20 proc. – pozostałe koszty to koszty jej użytkowania. Coraz więcej przedsiębiorców zdaje sobie sprawę, że tania drukarka oznacza przeważnie drogi użytkowanie: częste awarie, kosztowny serwis i mało wydajne materiały eksploatacyjne.
„Dlatego sprzedaż drukarek Kyocera rok do roku rośnie – użytkownicy doceniają niezwykle trwały ceramiczny bęben, który pozwala drukować nawet trzykrotnie taniej niż w przypadku podobnej klasy drukarek innych producentów” – wyjaśnia w komentarzu opublikowanym w „Pulsie Biznesu” Łukasz Rumowski.
Ekspert zwraca też uwagę, że wybierając drukarkę do małego biura należy brać pod uwagę jej miesięczna obciążalność, czyli liczbę drukowanych co miesiąc stron. Zależy ona od liczby użytkowników, ale też od charakteru. Eksperci Arcusa pomagają w doborze urządzeń do potrzeb danej firmy.
Co ważne, cena nie musi stanowić bariery przed zakupem nowoczesnego sprzętu. Arcus oferuje dzierżawę drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych, dzięki czemu ich wymiana nie wymaga inwestycji.