Klienci pytając nas o ofertę urządzeń usprawniających obsługę korespondencji w biurze używają bardzo różnych nazw. Oficjalnie używamy nazwy kopertownica, ale w rozmowach telefonicznych czy e-mailach pojawiały się też takie określenia jak kopertnica, koperciarka, pakowaczka do kopert czy pakowaczka do listów. Czy to błąd?
Przede wszystkim cały czas mówimy o tym samym urządzeniu, które służy do automatycznego składania i wkładania do kopert dokumentów, które również zamyka je i zakleja. Jak łatwo się domyślić, kopertownice znakomicie usprawniają i przyspieszają pracę biurową w firmach i organizacjach, które regularnie wysyłają duże ilości korespondencji. Mogą to być np. wysyłane co miesiąc faktury, stan rozliczeń usług, foldery, ulotki, katalogi, listy, rachunki, wezwania do zapłaty i wiele innych.
Jak w takim razie prawidłowo je nazywać? W firmie Arcus oferujemy urządzenia amerykańskiego producenta Pitney Bowes i posługujemy się oficjalnym terminem kopertownica. Ale to nie znaczy, że kopertnica, czy koperciarka to nieprawidłowe nazwy. Część producentów w oficjalnych materiałach używa określenia koperciarka. Najrzadziej spotykane określenia to kopertnica, pakowaczka do kopert czy pakowaczka do listów.
Czy w takim razie używając określenia kopertnica popełniamy błąd? Raczej jest to pewna nieprecyzyjność, ale kontaktując się z nami i opowiadając o potrzebach danego biura bardzo szybko jesteśmy w stanie ustalić o jakie urządzenie dokładnie chodzi.