ARCUS S.A. – spółka informatyczna notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych
w Warszawie – zaprojektuje, dostarczy oraz wdroży zintegrowaną platformę wydruku,
kopiowania, skanowania i faksowania w jednym z największych polskich banków –
– BRE Banku S.A. Wartość 60-o miesięcznego kontraktu wynosi 16 mln zł brutto
i obejmuje wszystkie lokalizacje banku na terenie Polski.
ARCUS skutecznie realizuje przyjętą w 2009 roku strategię rozwoju , zarówno w zakresie
integracji systemów ICT, jak i rozszerzenia dotychczasowej działalności na rynku
zarządzania dokumentem o outsourcing druku i kopiowania oraz dzierżawę systemów druku.
Kolejna umowa dotycząca powyższych rozwiązań podpisana została z BRE Bankiem.
W ramach współpracy ARCUS S.A. dostarczy i zainstaluje w Centrali BRE Banku oraz
oddziałach Multibanku zintegrowaną platformę składającą się z urządzeń oraz
oprogramowania do zarządzania dokumentem w wielu postaciach – drukowanej,
kopiowanej, faksowanej oraz skanowanej. Zakres kontraktu obejmuje usługę utrzymania
systemu, włącznie z dostawą materiałów eksploatacyjnych, jak i obsługą serwisową,
gwarantującą ciągłość pracy banku.
„Zalet takiego rozwiązania jest wiele. Wdrożenie zintegrowanej platformy zarządzania
dokumentem usprawni sposób zarządzania wydrukami w Banku. Jednocześnie generuje dla
banku wymierne oszczędności – oprócz finansowych związanych z rezygnacją z zakupów
urządzeń, materiałów eksploatacyjnych oraz serwisu obniżone zostaną również koszty
zarządzania ponad 1400 urządzeniami – wyjaśnia Grzegorz Kowalik, Dyrektor Departamentu
Logistyki BRE Banku. „Wybraliśmy ofertę ARCUS po przygotowanym projekcie w Banku
oraz postępowaniu przetargowym. Oferta firmy i urządzenia Kyocera spełniły wymagania co
do urządzeń, ich funkcjonalności, oszczędności i ekologii. Jednocześnie firma Arcus
finansuje urządzenia poprzez BRE Leasing, spółkę z grupy BRE Banku, co powoduje
dodatkowe korzyści z podpisanej umowy” – dodaje Adam Domański Dyrektor Biura
Administracji i Zakupów.
„Outsourcing systemu druku zapewnia przedsiębiorstwu warunki pozwalające na skupienie
się wyłącznie na prowadzeniu działalności biznesowej. Dzięki temu rozwiązaniu żaden
z pracowników firmy nie musi poświęcać swojego czasu na sprawy związane z serwisem czy
eksploatacją urządzeń drukujących.” – wyjaśnia Wojciech Kruszyński, Prezes Zarządu
ARCUS S.A. „Podstawą efektywnego wdrożenia pełnego outsourcingu procesów druku
i kopiowania jest właściwe zdiagnozowanie potrzeb klienta, aktywne poszukiwanie
najlepszego rozwiązania i pełne zaangażowanie ze strony naszych pracowników wsparte
partnerskimi relacjami z klientem. W przypadku BRE Banku zostały spełnione wszystkie
z nich.” – dodaje Wojciech Kruszyński.
„Nasi klienci coraz częściej korzystają z oferty Arcus w zakresie dzierżawy i outsourcingu
zarówno urządzeń, czyli drukarek i urządzeń wielofunkcyjnych Kyocera jak i kompleksowych
systemów druku. Wdrożenie tych rozwiązań nie powoduje zablokowania środków
inwestycyjnych. Dzięki temu klienci nie muszą kupować sprzętu, a jedynie go wynajmować.
Całość kosztów takiej operacji zaliczana jest jako koszt uzyskania przychodu, co jest istotne
dla ekonomicznego zarządzania zasobami każdego przedsiębiorstwa.” – wyjaśnia zalety
dzierżawy i outsourcingu Konrad Kowalczuk, Dyrektor Finansowy, Wiceprezes Zarządu
ARCUS S.A.
Do zarządzania systemami wdrażanymi u klientów ARCUS wykorzystuje, zarówno
oprogramowanie Kyocera Mita opracowane przez japoński koncern – KMnetViewer i KMnet
Admin, a także przetestowane oprogramowanie innych producentów.
Ma ono nie tylko możliwość zdalnego raportowania stanu technicznego wszystkich urządzeń
pod wskazany adres e-mail (administratora sieci bądź bezpośrednio do serwisu), ale także
pozwala monitorować m.in. poziomy zużycia tonera lub papieru i zapobiegać powstawaniu
przestojów w pracy.