23 maja 2011 roku ARCUS S.A. objął 86,96% udziałów w Docusoft Sp. z o.o., zajmującej się produkcją oprogramowania organizującego obieg dokumentów oraz umożliwiającego implementację i wsparcie procesów biznesowych (BPM). Oferowane systemy dedykowane są dla małych i średnich przedsiębiorstw, chcących usprawnić obieg i bezpieczeństwo informacji w formie elektronicznej.
Autorskie produkty VARIO uzupełnią w ARCUS S.A. ofertę o system klasy BPM (Business Process Management) oraz DMS (Document Management System). Wartość transakcji wyniosła 2 mln zł.
Wojciech Kruszyński, Prezes Zarządu ARCUS S.A.:
Transakcja objęcia udziałów w firmie produkującej oprogramowanie do zarządzania dokumentem jest zgodna z realizowaną od 2009 roku strategią rozwoju ARCUS SA, zakładająca m.in. budowę biznesu o wyższej wartości dodanej, a przede wszystkim zyskowności realizowanych przedsięwzięć. Dotychczasowymi efektami realizacji strategii jest między innymi: powstanie ARCUS Systemy Informatyczne w Łodzi zajmującego się integracją rozwiązań ICT, włączenie do oferty usług ARCUS Kyocera MDS, a w tym m.in. długookresowych umów dzierżawy urządzeń drukujących i kopiujących oraz outsourcingu systemów druku. Ponad 3 lata temu Grupa ARCUS zaczęła także budować kompetencje w zakresie inteligentnych sieci oraz liczników do zdalnego odczytu zużycia energii elektrycznej.
Opracowany przez Docusoft system VARIO jest uzupełnieniem oferty ARCUS Kyocera MDS. Dołączenie tego narządza do systemów zarządzania dokumentem rozszerza w dużym stopniu funkcjonalność urządzeń MFP i pozwala klientom tworzyć, łatwe do opisu i przeszukania rejestry dokumentów, korespondencji, w tym najbardziej użyteczne takie jak rejestry faktur, umów czy delegacji.
Urządzenia wielofunkcyjne Kyocera wraz autorskim oprogramowaniem zarządzającym informacjami przetwarzanymi z postaci tradycyjnej do elektronicznej dają nam możliwość oferowania własnego i kompletnego systemu do zarządzania dokumentem. Bardzo istotną zaletą tego rozwiązania jest łatwość jego dopasowania do indywidualnych potrzeb organizacji, a także pełne wykorzystanie funkcjonalności zaawansowanych urządzeń wielofunkcyjnych, takich jak Kyocera TASKalfa. – dodaje Wiktor Różański, dyrektor handlowy ARCUS S.A.
ARCUS planuje umiejscowienie nowych projektów deweloperskich w centrum kompetencyjnym Grupy w Bielsku-Białej. Podstawowymi korzyściami takiego rozwiązania będzie istniejąca infrastruktura i doświadczenie Docusoft oraz o 20-30% niższe koszty zatrudnienia specjalistów z branży IT.
Grupa ARCUS potrzebuje własnego dewelopmentu, w dużej części kupowanego obecnie na zewnątrz. Autorski system obiegu dokumentów pozwoli nam na uniezależnienie naszej oferty od producentów zewnętrznych i wzrost rentowności realizowanych projektów. Kompetentny zespół programistów i wdrożeniowców z doświadczeniem deweloperskim umożliwi nam opracowanie rozwiązań zarówno w zakresie zarządzania dokumentem, jak i korespondencją masową. To dzięki nim nasi klienci będą mogli tworzyć m.in. lokalne centra wysyłkowe, pozwalające na wysyłanie korespondencji tradycyjnej bezpośrednio ze stanowisk komputerowych, przy wykorzystaniu systemów i urządzeń Pitney Bowes z oferty ARCUS S.A. Dotyczy to także zaawansowanych rozwiązań software’owych Pitney Bowes, których wdrożenia realizowane są przy wsparciu producenta. W najbliższej przyszłości, w ramach Grupy, chcemy wyszkolić własny zespół wdrożeniowy, aby móc dostarczać je klientom we własnym zakresie. Dzięki temu poszerzymy krąg potencjalnych klientów, którym będziemy mogli oferować kompletne systemy w atrakcyjnych cenach. – uzupełnia Wiktor Różański.
Oprogramowanie Docusoft, w tym produkty VARIO, będzie dostępne w sieci sprzedaży ARCUS S.A.