Logo Arcus


W dodatku do „Rzeczpospolitej” opublikowane zostało wdrożenie przeprowadzone przez firmę Arcus kompleksowego systemu wydruku w firmie Kazar.

Na terenie całego kraju Kazar prowadzi 50 sklepów z obuwiem i skórzaną galanterią. Drukarki laserowe są wykorzystywane do bieżących operacji: drukowania faktur, reklamacji, itp. Wyzwaniem dla działu IT było geograficzne rozproszenie oddziałów: centrala musiała zajmować się wysyłką materiałów eksploatacyjnych do sklepów w całej Polsce i znajdować lokalne serwisy do obsługi zepsutych urządzeń, co było nie tylko czasochłonne, ale również kosztowne.

Aby uprościć obsługę we wszystkich salonach Kazar drukarki wymieniono na wydajne Kyocera FS-4200DN (najtańsze w eksploatacji monochromatyczne laserowe drukarki biurowe wg CHIP, IT Professional i IT w Administracji*). To szybkie i wydajne urządzenia, które pozwalają na czarno-biały wydruk. Arcus przejął od działu IT całkowicie opiekę nad urządzeniami: Biuro Obsługi Klienta Arcus dba o wysyłkę materiałów eksploatacyjnych a Serwis dokonuje ewentualnych konserwacji przy pomocy regionalnych biur oraz lokalnych partnerów na terenie całej Polski. Lista miast, w których Arcus obsługuje sklepy Kazar jest naprawdę długa: Wrocław, Bydgoszcz, Toruń, Lublin, Gorzów Wielkopolski, Zielona Góra, Łódź, Kraków, Nowy Sącz, Janki, Piaseczno, Płock, Radom, Warszawa, Opole, Rzeszów, Białystok, Gdańsk, Gdynia, Bielsko-Biała, Częstochowa, Dąbrowa Górnicza, Gliwice, Katowice, Kielce, Olsztyn, Kalisz, Poznań, Koszalin, Szczecin. Dzięki temu dział IT Kazar mógł skupić się na innych zadaniach.

Bardzo ważna oprócz wygody jest też redukcja kosztów. Jak zauważa  w artykule Piotr Konopka, dyrektor techniczny w firmie Kazar, koszty związane z procesem wydruku są o blisko 30 proc. niższe w stosunku do poprzedniego rozwiązania.