Pojęcie zintegrowanej komunikacji nie jest nowe, ale dopiero w ostatnich latach m.in. dzięki rozwojowi smarftonów oraz oprogramowania tego typu rozwiązania zdobywają popularność w firmach. Podstawowym założeniem Unified Communication, czyli Zunifikowanej Komunikacji jest wygoda użytkownika i dostęp do zawsze aktualnych danych z dowolnego urządzenia.
Z punktu widzenia firmy Zunifikowana Komunikacja jest narzędziem pozwalającym na zwiększanie produktywności pracowników, którzy mają zapewnione nowoczesne narzędzia do komunikowania się. Unified Communication umożliwia użytkownikom korzystanie z wszystkich dostępnych kanałów komunikacyjnych, takich jak: głos, wideorozmowy, tele i wideokonferencje, czat, poczta głosowa, sms, fax, współdzielenie pulpitu czy transferu plików wprost ze swojego komputera, laptopa, tabletu czy smartfona. Systemy tego typu wykorzystują dowolne urządzenia (pracownicy biurowi częściej korzystają z urządzeń stacjonarnych, a osoby pracujące poza biurem jak np. przedstawiciele handlowi czy likwidatorzy szkód ubezpieczeniowych, chętniej sięgają po tablety lub smartfony). Jedynym wymogiem jest możliwie szybki dostęp do Internetu.
Arcus Systemy Informatyczne oferuje rozwiązania oparte o produkty Microsoft, m.in. Office 365, czyli najnowsza wersja dobrze znanego w biurach na całym świecie pakietu narzędzi. Pakiet Office 365 działa w chmurze (ang. cloud computing), dzięki czemu użytkownicy mają dostęp do najbardziej aktualnych danych z dowolnego urządzenia i miejsca przez Internet. W skład pakietu wchodzi wiele narzędzi: m.in. nowa wersja dobrze znanych programów biurowych Word, PowerPoint, Excel, a także Exchange Online, czyli e-mail, kalendarze, zadania, dane kontaktowe dostępne poprzez dowolne urządzenie oraz komunikator Lync Online, który umożliwia nie tylko komunikację tekstową, audio-video, czy połączenia konferencyjne, ale również na udostępnianie pulpitów i aplikacji.
W ofercie Arcus Systemy Informatyczne dostępne są też produkty własne Arcus Contact Center i Arcus InfoChat, które są wykorzystywane w nowoczesnych contact center – zarówno firmowych jak i administracji państwowej, np. w miejskich centrach obsługi mieszkańców.
Nowoczesna zintegrowana komunikacja udostępniana w modelu chmurowym pozwala na bardzo szybką implementację rozwiązania. Jednocześnie nie wymaga nakładów inwestycyjnych lub są one minimalne, ze względu na subskrypcyjny model opłat.
Więcej informacji na temat oferty Arcus Systemy Informatyczne w zakresie komunikacji można znaleźć tutaj:
http://www.arcussi.pl/pl/produkty/komunikacja