arcus_do_notek_prasowych_na_www_38_0


Pokaz mody z lat 20. i 30., tradycyjne odtańczenie poloneza, pieśni patriotyczne, aukcja charytatywna, rekonstruktorzy Błękitnej Armii gen. Hallera, projekcja filmu Paderewski – Człowiek sukcesu, czynu  i sławy, a także pamiątkowe zdjęcia – to tylko część atrakcji czekających na gości XV Balu Niepodległości, który odbył się w miniony piątek (9 listopada br.) w hotelu Bristol w Warszawie. Partnerem technologicznym balu był Arcus SA, przedstawiciel Kyocera Document Solutions w Polsce, który zadbał o to, żeby każda obecna na Balu para została uwieczniona na pamiątkowym zdjęciu.

Wśród pozostałych atrakcji Balu ważnym elementem był m.in. koncert z utworami Ignacego Paderewskiego i Fryderyka Chopina w wykonaniu Aleksandry Świgut, laureatki Międzynarodowego Konkursu Chopinowskiego na Instrumentach Historycznych. Gościem specjalnym wydarzenia był prof. Stanisław Michnowski. Dostojny jubilat jest równolatkiem Niepodległej – 10 listopada obchodził swoje setne urodziny. W trakcie balu firma Arcus, która była partnerem technologicznym wydarzenia, wydrukowała dla uczestników pamiątkowe zdjęcia. 

– Wsparcie udzielone Balowi Niepodległości w roku jubileuszowym było dla naszej firmy uroczystym podsumowaniem ponad 30 lat pracy na rzecz polskiej gospodarki – mówi Michał Gembal, dyrektor marketingu Grupy Arcus – jesteśmy szczególnie dumni, że to właśnie dzięki Arcusowi uczestnicy balu będą mieli pamiątkę z tego historycznego wydarzenia – dodaje.

Bal Niepodległości organizowany przez Stowarzyszenie „Kuźnia Milanowska” ma swoje korzenie  w Muzeum Anny i Jarosława Iwaszkiewiczów w Stawisku. Pierwsza edycja przyciągnęła wielu wspaniałych gości, a co roku grono uczestników zwiększa się. Wszystkie dotychczasowe odsłony balów łączy przywiązanie do tradycji i wartości rodzinnych.

Podczas balu goście mieli również możliwość uczestniczenia w specjalnie przygotowanych koncertach, pokazach filmowych, pokazie mody z lat 20. i 30., a także aukcji charytatywnej, która jest ważnym elementem uroczystości. Każdego roku ogłaszany jest nowy cel zbiórki pieniędzy – środki zebrane w tym roku zostaną przeznaczone na Fundację Dzieło Nowego Tysiąclecia, która wspiera program stypendialny wyrównujący szanse młodzieży z Polski i z zagranicy. Dochód z poprzednich aukcji wspierał m.in. rehabilitację dzieci, walkę ze skutkami powodzi oraz pomoc dla dotkniętej wojną Syrii.

– Tradycja i nowoczesność to dwa filary silnej Rzeczpospolitej. To także dewiza Arcus SA, która od trzech dekad rosła razem z polską gospodarką, początkowo jako niewielka firma rodzinna, obecnie jako spółka akcyjna notowana na giełdzie i skupiająca szereg firm technologicznych w ramach Grupy Arcus – podkreśla dyrektor marketingu Michał Gembal – Dostojnej jubilatce, naszej Niepodległej Ojczyźnie życzymy kolejnych stu lat w pełnym rozkwicie – podsumowuje dyrektor Gembal.