Logo T-matic Systems


O T-matics Systems MHYD (Manage How You Drive) na łamach Connected Life Magazine.

O obawach związanych ze śledzeniem kierowców, wpływem telematyki na ceny polis i rynku ubezpieczeń w Europie rozmawiamy z Piotrem Pastuszką, Prezesem Zarządu T-matic Systems S.A.

(…)

Dla kogo są ubezpieczenia oparte o telematykę?

Dla każdego. Niemniej na starcie ubezpieczyciele powinni zacząć od swojego nierentownego portfela. I narzędzi umożliwiających efektywniejsze zarządzanie i panowanie nad portfelem. Jak choćby wyeliminowanie takich rozwiązań jak wspólne polisy na ojca i młodego kierowcę – syna, by zmniejszyć wysokość składki.

Osobnym zagadnieniem jest skalibrowanie oferty oraz rozwiązań. Innymi słowy: na jakiej podstawie ubezpieczyciel oceni styl jazdy kierowcy. Ile razy będzie musiał wykonać gwałtowne, agresywne hamowanie czy przyspieszanie, by zmienić ocenę. Należy mieć na uwadze to, że scoring, czyli algorytm oceniający ryzyko dla klientów w poszczególnych krajach będzie inny. Każde państwo ma swoją specyfikę: sieci drogowej, zwyczajów kierowców, a nawet mentalności.

 

Connected Life Magazine, kwiecień 2015