Obsługa dużej ilości korespondencji w organizacji jest czasochłonna i żmudna. Na stronach internetowych dziennika Rzeczpospolita możemy przeczytać artykuł o oferowanych przez Arcus urządzeniach firmy Pitney Bowes, które automatyzują i przyspieszają zarządzanie korespondencją w biurze.
Nadanie kilku tysięcy sztuk korespondencji może sparaliżować na kilka dni działanie biura. Na rynku dostępne są urządzenia, które mogą wykonać zadania wielokrotnie szybciej niż pracownicy: składarki (składacze korespondencji), kopertownice (lub tzw. „koperciarka” vel. urządzenie kopertujące), adresarki i otwieraczki (automatyczne otwieracze do kopert). Arcus oferuje na polskim rynku urządzenia amerykańskiej firmy Pitney Bowes.
Maciej Ziemski, dyrektor sprzedaży produktów Pitney Bowes w Arcus SA, wyjaśnia w artykule, że pracownik może ręcznie przygotować jeden list do wysyłki w minutę, czyli 60 listów na godzinę. Natomiast maszyna kopertująca jest w stanie zapakować nawet 3000 pism w ciągu godziny.
Według eksperta Arcusa urządzenia upraszczające zarządzanie korespondencją pozwalają np. na szybsze uzyskanie należności (jeżeli wysyłane są faktury, wezwania do zapłaty czy wymiary podatku), a także zachowanie poufności danych i ograniczenie niebezpieczeństwa pomyłkowego wysłania korespondencji na niewłaściwy adres.
Aby uniknąć błędów przy ręcznym adresowaniu i zadbać o estetykę należy użyć adresarki, która na każdą kopertę naniesie adres i nadruk lub wypełni tzw. zwrotki, czyli formularze, z których korzysta się w przypadku korespondencji za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Najprostsza adresarka może zaadresować do 10 000 kopert, a najbardziej wydajna do 30 000 w ciągu godziny – ręczne zaadresowanie takiej liczby kopert zajęłoby pracownikowi ponad trzy miesiące.
W celu usprawnieniu obsługi korespondencji przychodzącej pomocna jest otwieraczka, która może otworzyć nawet kilkanaście tysięcy listów w ciągu godziny. Arcus oferuje urządzenia Pitney Bowes, które pozwalają otwierać korespondencję w tempie od 400 kopert na godzinę aż do nawet 36 000 kopert na godzinę.
Pełna treść artykułu:
http://www.rp.pl/Telekomunikacja-i-IT/161009847-Sprawne-zarzadzania-korespondencja-w-biurze.html