Logo Pitney Bowes Business Partner


Obsługa dużej ilości korespondencji w organizacji jest czasochłonna i żmudna. Na stronach internetowych dziennika Rzeczpospolita możemy przeczytać artykuł o oferowanych przez Arcus urządzeniach firmy Pitney Bowes, które automatyzują i przyspieszają zarządzanie korespondencją w biurze.

Nadanie kilku tysięcy sztuk korespondencji może sparaliżować na kilka dni działanie biura. Na rynku dostępne są urządzenia, które mogą wykonać zadania wielokrotnie szybciej niż pracownicy: składarki (składacze korespondencji), kopertownice (lub tzw. „koperciarka” vel. urządzenie kopertujące), adresarki otwieraczki (automatyczne otwieracze do kopert). Arcus oferuje na polskim rynku urządzenia amerykańskiej firmy Pitney Bowes.

Maciej Ziemski, dyrektor sprzedaży produktów Pitney Bowes w Arcus SA, wyjaśnia w artykule, że  pracownik może ręcznie przygotować jeden list do wysyłki w minutę, czyli 60 listów na godzinę. Natomiast maszyna kopertująca jest w stanie zapakować nawet 3000 pism w ciągu godziny.

Według eksperta Arcusa urządzenia upraszczające zarządzanie korespondencją pozwalają np. na szybsze uzyskanie należności (jeżeli wysyłane są faktury, wezwania do zapłaty czy wymiary podatku), a także zachowanie poufności danych i ograniczenie niebezpieczeństwa pomyłkowego wysłania korespondencji na niewłaściwy adres.

Aby uniknąć błędów przy ręcznym adresowaniu i zadbać o estetykę należy użyć adresarki, która na każdą kopertę naniesie adres i nadruk lub wypełni tzw. zwrotki, czyli formularze, z których korzysta się w przypadku korespondencji za zwrotnym potwierdzeniem odbioru. Najprostsza adresarka może zaadresować do 10 000 kopert, a najbardziej wydajna do 30 000 w ciągu godziny – ręczne zaadresowanie takiej liczby kopert zajęłoby pracownikowi ponad trzy miesiące.

W celu usprawnieniu obsługi korespondencji przychodzącej pomocna jest otwieraczka, która może otworzyć nawet kilkanaście tysięcy listów w ciągu godziny. Arcus oferuje urządzenia Pitney Bowes, które pozwalają otwierać korespondencję w tempie od 400 kopert na godzinę aż do nawet 36 000 kopert na godzinę.

Pełna treść artykułu:

http://www.rp.pl/Telekomunikacja-i-IT/161009847-Sprawne-zarzadzania-korespondencja-w-biurze.html