Korespondencja masowa może być znacznym utrudnieniem w organizacji pracy biura firmowego. Nawet wysyłka raz w miesiącu kilkuset pism np. faktur, może zabrać ogrom czasu pracownika przy żmudnej czynności przygotowywania i nadawania listów. Proces ten można bardzo łatwo usprawnić i zoptymalizować, dzięki czemu korespondencja masowa przestaje być problemem. Urządzenia firmy Pitney Bowes są w stanie wykonać te czynności kilkaset razy szybciej niż nawet najszybszy i najsprawniejszy pracownik. Wyjątkowo przydatnymi urządzeniami przy zarządzaniu korespondencją są kopertownice, adresarki i otwieraczki. Odpowiednio zaprogramowane i skonfigurowane urządzenia potrafią same złożyć zawartość koperty, nadrukować adres, logo, reklamę lub otworzyć otrzymane listy.
Kopertownice, adresarki i otwieraczki
Adresarki to urządzenia służące do drukowania adresów na przesyłkach, przeważnie wykorzystujące druk atramentowy. W ofercie Arcus można wskazać modele adresarek, które adresują od 10 000 do 30 000 kopert w ciągu godziny, w zależności od wybranego rodzaju urządzenia. Te najbardziej wydajne potrafią wykonać w ciągu godziny pracę, którą pracownikowi zajęłoby trzy miesiące. Adresarki potrafią nanieść adres, nadruk w wielu kolorach lub wypełnić nawet tzw. zwrotki. Adresarki idealnie uzupełniają prace kopertownic służących do automatycznego składania i wkładania do kopert dokumentów, które również zamyka i zakleja.
Przy usprawnianiu zarządzania korespondencją ważna jest również poczta przychodząca. Dzięki otwieraczkom, czyli urządzeniom pozwalającym na szybkie otwarcie dużej liczby pism, zyskujemy równie dużo czasu. Otwieraczka w ciągu godziny może otworzyć nawet kilkanaście tysięcy listów. Najmniejsze otwieraczki otwierają listy w tempie 300 kopert na minutę, a te najbardziej wydajne nawet 36 000 kopert na godzinę.
Korespondencja masowa – co się przyda w mojej firmie?
Bardzo ważne jest zanalizowanie, które rozwiązanie zoptymalizuje prace naszego biura. Istnieje na rynku mnóstwo urządzeń i oprogramowań, jednak bez umiejętnego zaimplementowania ich na potrzeby własnego biznesu – nie osiągniemy oczekiwanego efektu. Dlatego też, eksperci Arcus początkowo analizują potrzeby konkretnego przedsiębiorstwa i doradzają w doborze najlepszych modeli i systemów. Dzięki temu korespondencja masowa oraz zarządzanie korespondencją w całej firmie przestają być problemem.